دهکده ویلایی چناران کلاردشت

مجموعه ویلایی،تجاری مهندسی ساز در شهر کلاردشت: قله زیبایی های ایران

دهکده ویلایی چناران کلاردشت

مجموعه ویلایی،تجاری مهندسی ساز در شهر کلاردشت: قله زیبایی های ایران

دهکده ویلایی چناران کلاردشت

Chenaran Complex
اجاره و فروش ویلا و سوئیت - باغ و زمین
دهکده ویلایی چناران 2 ، واقع در یکی از بهترین مناطق شهر ییلاقی کلاردشت استان مازندران، در دامنه تپه های کردیچال با اشراف کامل به مناظر طبیعی، جنگل کوهدشت و شهرزیبای کلاردشت ، در شیب ملایم 7 درجه و موقعیت شمالی جهت بهره مندی واحد ها از حداکثر زمان نورگیری و در جهت بادهای موسمی واقع شده است.
طراحی ، برنامه ریزی و اجرای این پروژه توسط تیمی متشکل از مهندسان مشاور و طراح و ناظر و مشاوران حقوقی و مالی در گروه تجاری و سرمایه گذاری البرز و با مشارکت بانک اقتصادنوین انجام شده و در سال 97 بطور کامل افتتاح شده است است.
این پروژه در زمینی به مساحت 3140 متر مربع با کاربری مسکونی و خدماتی با حدود 2200 متر مربع زیربنا شامل واحدهای ویلایی دوبلکس 1 تا 4 خوابه 90 الی 200 متری با طراحی و تجهیزات مدرن و بالاترین کیفیت روز ساخته شده و بصورت مبله تحویل خریداران می گردد.
بطور خلاصه می توان ادعا کرد این مجموعه یکی از بهترین شهرک های احداث شده در شمال کشور و شهرستان کلاردشت می باشد.
آدرس پروژه کلاردشت، روبروی اسپند کلا، خیابان چناران، نبش کوچه پرستش، شهرک چناران 2
مدیر پروژه : 02122981922
تلفن کلاردشت : 01152633035
دفتر تهران : 02166912560
فکس : 02166905331
پست الکترونیک : aria@dr.com
صندوق پستی تهران: 167-14195

 

 

نحوه دسترسی به شهر کلاردشت:

1- تهران، جاده چالوس، مرزن آباد، کلاردشت 3 ساعت

2- شهر ساحلی عباس آباد کلاردشت 25دقیقه

شهر و منطقه کلاردشت ، واقع در استان مازندارن:

فاصله قریب به 3 ساعت از پایتخت که با راه اندازی بزرگراه تهران – شمال به کمتر از یک ساعت تقلیل می یابد

آب شرب شیرین و سالم

هوای بسیار مطبوع ، خنک و غیر شرجی (برخلاف مناطق ساحلی)

داشتن انواع گستره های طبیعی بسیار بکر و زیبا از جمله جنگل ، دریاچه ، رودخانه، کوههای بلند و یخچال های طبیعی با فاصله فقط 35 کیلومتر از دریا

فاصله  از شهرهای بزرگ و پرترافیک

داشتن امکانات کامل زندگی امروزی (آب لوله کشی، برق و تلفن ثابت و همراه و ...)

انتخاب کلاردشت بعنوان یکی از 10 منطقه توریستی ایران

قطب کوهنوردی ایران با کوه هایی همچون علم کوه و تخت سلیمان

مطلب ذیل  از سوی «شهرداری کلاردشت» در مورد جاذبه های طبیعی این منطقه در اختیار قرارگرفته است که به استحضار می رسد:

کلار به معنی شهر و آبادی ست و کلاردشت، آبادی بنا شده را گویند.کلاردشت ، بهشت ایران ، منطقه ای است زیبا و کهن ، در 35 کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر که دارای جاذبه های بسیاری است:

کوه، جنگل، دشت، دریاچه، رود، آبشار، آب و هوای لطیف، مردمانی سازگار و میهمان دوست و برخی آثار و ابنیه تاریخی در گستره ای نسبتا محدود، یکجا گرد هم قرار گرفته اند. منطقه کلاردشت با جاذبه های فراوانش سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و   ده ها هزار میهمان خارجی است.

جالب توجه آنکه کلاردشت از جمله نقاط تاریخی در جهان است که در آنها تعداد سالخوردگان بیش از صد سال از دیگر نقاط به مراتب بیشتر است.

موقعیت طبیعی:

کلاردشت با وسعت حدود 1500 کیلومتر مربع در ارتفاع 1200 متری از سطح آبهای آزاد در عرض جغرافیایی 36 درجه و 29 دقیقه شمالی و طول 51 درجه و 6 درجه شرقی واقع گردیده و جمعیتی حدود 14000 نفر از اقوام گیلک بومی ،کردهای مهاجر و طالقانی ها را در خود جای داده است.

میانگین درجه حرارت سالیانه در کلاردشت 9/9 + درجه سانتیگراد می باشد. متوسط میزان بارندگی سالیانه در کلاردشت حدود 450 میلیمتر اندازه گیری شده است.

شهر کلاردشت از 8 محله (لاهو، گرک پس، حسن کیف، ولوال، مکا، اجابیت، مجل و رودبارک) تشکیل گردیده است.

جاذبه های طبیعی:

توده کوههای تخت سلیمان با یخچال های عظیم چند میلیون ساله و 58 قله بالای 4000 متر در جنوب غربی کلاردشت قراردارد و بلندترین قله آن علم کوه ، با ارتفاع 4850 متر نخستین بار در سال 1312 ه-ش توسط کوه نورد و نقشه بردار انگلیسی – داگلاس باک- فتح گردید. دیواره علم کوه به ارتفاع 800 متر و عرض 450 متر به عنوان یکی از 8 دیواره سخت گذر جهان شناسایی شده و مورد توجه بسیاری از کوه نوردان از نقاط مختلف جهان می باشد.

دریاچه ولشت با وسعتی حدود 20 هکتار به طول 650 و عرض 400 متر در شمال شرقی منطقه در ارتفاع 1050 متری واقع گردیده و ژرفای گودترین نقطه آن30 متر است.آبشار زیبای اکاپل در امتداد رود زیبای سردآبرود در غرب محله رودبارک واقع شده است.

جاده و جنگل انبوه مسیر کلاردشت – عباس آباد از زیباترین جاذبه های طبیعی منطقه است.

جاده جنگلی گرک پس:که از میان جنگل کاج به منطقه کاخ اجابیت وصل می شود.

سردآب رود: این رودخانه با آب زلال و طبیعی از کوههای تخت سلیمان سرچشمه می گیرد.

ملک جوب: احداث آن  به ملک شاه سلجوقی          برمی گردد. این جوی از رودبارک منشعب و در مسیر جنگلی پس از عبور از بالادست محله های رودبارک و اجابیت به بیرون فشم می رسد.

آبگرم تلو :در جنوب رودبارک و آبگرم واحد در روستای واحد قراردارد.

جاذبه های تاریخی فرهنگی:

از آثار و اشیایی که از کلاردشت بدست آمده معلوم    می شود که قسمتی از این منطقه در ادوار باستان (حدود 4000 سال پیش) آباد و دارای ساکنین و تمدن بوده است.گذشته از ظروف سفالین ،مجسمه و آلات و ادوات مفرغی ،گنجینه ای در سال 1318 شامل سه پارچه ظروف زرین،یک کارد طلا و تعدادی ظروف در حین عملیات ساختمان کاخ سلطنتی بدست آمد که امروزه به نام مجموعه زرین کلاردشت در موزه ملی ایران نگه داری می شود.مهمترین جاذبه های تاریخی کلاردشت عبارتند از:

تپه باستانی کلار با قدمت 4000 ساله، کاخ کلاردشت، هتل نیمه ساخته دوران پهلوی اول، امامزاده سید هادی، و امامزاده ذکریا

متل جم ، متل قو، رستوران شاندیز، هتل رستوران کاکتوس ، مجموعه هتل بین المللی کلاردشت و هتل رستوران باغ چمن از مجموعه های پرطرفدار در کلاردشت هستند.

زمین و مکان سایت:

از مهمترین مباحث تیم تحقیقاتی انتخاب زمین مناسب در منطقه کلاردشت بوده که زمان بسیار و مسافرت های متعدد گروه را به خود اختصاص داد.

در بررسی مقدماتی این نکته جلب توجه می نمود که در مناطق بومی نشین تمامی اراضی اعم از مسکونی و کشاورزی دارای سند مالکیت ثبتی محضری نمی باشند.این مورد بالاخص در منطقه ای همانند کلاردشت که در سالهای گذشته با رشد چند صد درصدی بهای زمین مورد توجه مردم برای خرید ملک و ساخت ویلا واقع شده بسیار با اهمیت است و در صورت عدم دقت و توجه کافی متقاضیان در دام سودجویان و کلاه برداران خواهند افتاد.

بدین سبب کشف و انتخاب زمینی که از جمیع لحاظ مناسب بوده و از نظر دید به مناظر طبیعی ،شیب و وسعت کافی ،  بستر مطمئن ، قیمت مناسب و امکانات آب و برق و تلفن  و سایر موارد شهر سازی و معماری مطلوب باشد زمان بسیاری را از گروه تحقیقاتی گرفت و در نهایت به انتخاب سایتی مناسب منجر گردید.

لازم به ذکر است نقشه طرح هادی شهر با عکس برداری و فیلم برداری هوایی و همراه با تصاویر جاذبه های طبیعی کلاردشت با ذکر مشخصات قطعه زمین مربوط در یک نسخه لوح فشرده به همکاران ارائه می گردد.

مباحث شهرسازی و معماری :

به استناد ماده 23 قانون برنامه و بودجه ، آئین نامه استانداردهای  اجرایی طرح های عمرانی و در چهار چوب ضوابط فنی  و اجرایی مصوبه شماره 24525/ت /14898 ه مورخ 4/4/1375 هیات وزیران ، پروژه مجتمع توریستی  تفریحی پرستاران در ردیف گروه دوم پروژه های ساختمانی از پیوست بخشنامه شماره 3191-54-15354-1 قرار گرفته است و کلیه مباحث مربوط در معماری و طراحی سازه با توجه به قوانین و استاندارهای  مورد نظر در این سازه انجام گرفته است.

طراحی واحدهای مسکونی ، فضای مکمل و تفریحی و محوطه سازی با توجه به بررسی مقدماتی در منطقه ، رایزنی ها و مذاکرات انجام شده با مسئولین شهری کلاردشت از جمله فرمانداری ، شهرداری و شورای شهر بر اساس معیارهای قانونمندی صورت می گیرد که علاوه بر رعایت ضوابط شهر سازی و معماری ، پروژه را از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری دارای پتانسیل های بلقوه ای نماید.

پتانسیل های اقتصادی منطقه وپروژه :

منطقه کلاردشت در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت ها و سازمانها ی دولتی و خصوصی بوده و اکثر ارگانها نسبت به خرید و قطعه بندی املاک جهت پرسنل و تعاونی ها اقدام کرده و بعضاً عملیات اجرایی ساخت را آغازه نموده اند .

موقعیت خاص منطقه باعث شده بهای زمین در طی چند سال گذشته افزایش یافته و کلاردشت دارای پتانسیل های ویژه اقتصادی گردد .

احداث بزرگراه تهران شمال نیز تاثیر به سزایی در محبوبیت این منطقه ییلاقی داشته و با گذر از 25 کیلومتری کلاردشت فاصله آن تا شهرهای منطقه شمال و پایتخت بسیار کوتاه   می گردد.

مجتمع مسکونی تفریحی چناران علاوه بر بهره مندی از  پتانسیل های ویژه اقتصادی منطقه از بسیاری جهات مکانی مناسب برای سرمایه گذاری نیز خواهد بود.

ضمناًدر ساخت مجتمع امنیت  واحدها که در سازه های ویلایی عمده ترین مشکل دوست داران طبیعت و ییلاق نشینی  است کاملاً لحاظ گردیه است.

مشاورین ،طراحان و سایر عوامل اجرایی:

انتخاب گروه های کاری توانمند ، اصلح و سالم در راهبرد یک پروژه موفق از عوامل بسیار اساسی کار محسوب می شوند.تیم تحقیقاتی با انجام بررسی های میدانی و استعلامات قانونی و رایزنیهای لازم برای تشکیل یک تیم موفق اجرایی نهایت دقت و حوصله را به خرج داد و نهایتا تیم مدیریت پروژه انتخاب گردیدند که هر یک به سهم خود در مراحلی از پروژه فعالیت مربوط را ارائه خواهند کرد.

کلاردشت، مجل

کلاردشت، جاده عباس آباد

کلاردشت، رودخانه سردآبرود

کلاردشت، سردآبرود

مناظری از کلاردشت و دریاچه ولشت

مناظری از کلاردشت

 


دریافت کد پرواز حباب ها
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین